10 December 2013

Cemburu Punya Pasal


ﺒﺴﻡﺍﻠﻠﻪﺍﻟﺭﺤﻤﻥﺍﻟﺭﺤﻴﻡ
ﺍﻟﺴﻼﻡﻋﻟﻴﻜﻡ

Ok sebulan melenyapkan dan menyenyapkan diri dari ber-blogin.
So updated kali ini more pada kekhilafan diri.
Kenapa timbul perasaan cemburu dalam diri manusia? Kerana cemburu itu sifat semula jadi manusia. Tapi kita boleh kawal sifat cemburu tu dari terus bermaharaja lela. Sebab cemburu ni tak la bagus sangat.
Kadangkala ia boleh menyebabkan orang sekeliling kita menjadi bosan dengan sikap kita ini.
So, as a human being, aku tak terlepas dari perasaan cemburu ni. Semua ini kerana dia.
Tapi aku bukan cemburukan kawan-kawan dia yang merangkap Adik-adik dia.
Tapi aku cemburu pada diri dia sendiri. It's so hard to explain why im jealous with him.
But yesterday, both of us have express what we feel in two three days ago.
So for me the wrong 50% belong to me and 50% belong to him. So it's fair right?
And I agreed when he said that my jealous is over ok. haha.. So what can I do? It all has happened right.
Cannot be turned back into the past. So past is past.

So yesterday when we both have talk together, aku dapat tahu yang seorang kawan dia mungkin salah faham dengan komen aku yang satu itu.
Actually the comment just a joke for him. But it can cause a misunderstanding to other people.
So, with a humble heart, I'm so sorry Keon. Also to him, I'm so sorry being a jealousy person.
Tapi jealous saya bertempat ya. :)

Also, like you said we make a different relationship from other couple.
We make a special thing that other couple not do it.
Because you at north and I'm at south. Makes the relationship between us more special.
Ya, aku akui tentang itu, dan aku tidak pernah memaksa untuk dia datang ke selatan semata-mata untuk bertemu, even kadang kala hati terdetik untuk berjumpa si dia.
Tapi aku akui utara bukan sebelah dengan selatan. It takes many hours travel to south.
Aku tak pernah meletakkan harapan tinggi untuk dia dan aku bertemu.
Sebab aku tahu, someday we will together Insya-Allah.
May Allah bless our relationship.

Dalam perhubungan takkan selalunya manis bagai madu, kadang kala akan terasa tawar dan pahit bagai hempedu.
Tapi ingatlah, selagi kita yakin dengan Allah, pasti perhubungan kita dengan pasangan akan direstui until jannah. Insya-Allah.

*p/s: Jauhi sikap cemburu, kerana cemburu itu memakan diri sendiri.
Cemburu sesama manusia tak salah, tapi better cemburu itu lebih kepada akhirat dan bukan nya kepada dunia semata-mata. (maksudnya cemburulah dengan orang yang sangat kuat ibadahnya dan kuat cintanya kepada Allah, dan bukan cemburu kepada orang yang kuat cintanya kepada manusia semata-mata) Insya-Allah jika betul cara kita, Allah akan permudahkan segala urusan dan dugaan yang diberi kepada kita.
sekian, noktah.
"ﺍﻜﻭ ﺇﻨﺴﺎﻥ ﺒﻴﺎﺴﺎ "

No comments:

Usia Ku

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers
Daisypath Friendship tickers