11 December 2013

Kisah Hati

ﺒﺴﻡﺍﻠﻠﻪﺍﻟﺭﺤﻤﻥﺍﻟﺭﺤﻴﻡ
ﺍﻟﺴﻼﻡﻋﻟﻴﻜﻡ

Cerita ni kisah malam kelmarin. time sesi luahan hati dengan si dia.
Dia kata aku takkan pernah call dia siang-siang hari. Lebih-Lebih lagi kalau sampai 2kali.
Biasa hanya msj saja. Dan dia kata aku "tak pernah nak ambil tahu" tentang dia siang-siang hari.
Or secara tepatnya aku tak pernah pedulikan dia siang hari.
Aku terkejut, betulkah aku macam tu. if betul I'm so sorry my dear.
Aku bukan xpeduli dan tak ambil berat tentang dia.
But sometime, aku sendiri tak tahu macam mana nak tunjukkan yang aku ambil berat tentang dia.
Sememangnya aku sangatlah tak pandai untuk menunjukkan keprihatinan pada seseorang.
Aku selalu risau jika cara aku menunjukkan keprihatinan pada dia akan membuatkan dia tak selesa.
Aku selalu perhatikan kawan-kawan yang lain, diorang akan sentiasa memantau pergerakkan couple diorang dari semasa ke semasa.
Diorang juga pada pandangan aku seperti "QUEEN CONTROL" with their couple.
Honestly I dont want be like that.
Pada aku selagi hubungan itu masih belum di cop "HALAL" or belum ada ikatan pertunangan itu bermaksud aku tak ada hak melarang dia dari membuat sesuatu.
Cukup lah kalau dia mengingati yang aku wujud dan ada sebagai couple dia. Dan cukuplah jika dia buat sesuatu perkara tidak sampai diluar batasan.
Sebab aku percaya dan yakin dia takkan cuba menduakan aku. Insya-Allah.
So, terdetik kat hati ni, adakah selama ni dia terasa hati bila aku tak msj die siang hari?
Apa yang perlu aku lakukan ya??

*p/s: hey awak..saya cuma nak kata..bila saya tak msj awk siang hari bukan bermaksud saya tak endahkan dan tak perdulikan awak..
Jika saya tak pernah ungkapkan "I LOVE YOU" bukan bermakna saya tak sayang dan cintakan awak.
Jika saya kaku, blur, tegak dan tak romantis, bukan bermakna saya tak ada perasaan cinta pada awak.
Cuma awak kena tahu, even tiada kata-kata indah saya ungkapkan, tapi awak adalah istimewa pada saya.
Awak mula hadir sebagai kawan, menjadi teman, menjadi sahabat, menjadi kekasih dan kalau di izinkan ALLAH, saya harap awak menjadi imam dalam keluarga saya satu masa nanti.
Insya-Allah, may Allah bless our relationship until jannah perhaps.
sekian, noktah.
"ﺍﻜﻭ ﺇﻨﺴﺎﻥ ﺒﻴﺎﺴﺎ "

1 comment:

F_H said...

ak kalau msg time keje mamang tak layan kalau tak penting.. ermm ermm.. hahhaa msg memalam kan lagi sweet.. ehh.. hahaha... nasib la single.. lalala

Usia Ku

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers
Daisypath Friendship tickers