09 November 2010

.::Hati Manusia Tidak Serupa::.

sketsa dua teman..
bacakan n pahamkan..




disuatu malam yang hening..dua teman saling meluahkan apa yang dirasai tentang manusia..


©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©


si N: aq xpaham tol la setengah2 manusia sekarang ni..

si B: knp ni??ape yang xkena??

si N: iyela..manusia sekarang ni kadang2 pikir xpakai minds pon..cakap main lepas jek kot..

si B: huhu..alaaaa..bease la tu manusia zaman sekarang..rambut jek sama hitam..hati lain2 beb..

si N: yela aq taw la tu semua..tapi aku xtahan tengok orang yang ala2 bajet lebih ni..panas hati..

si B: sabar la N..kau bukan xtau manusia sekarang mana ley tengok manusia lain lakukan salah..even kecik pon salah manusia lain tu sedaya upaya dia akan heboh n besarkan cam jom heboh tu..hahah..(si B smbil berkata sambil membuat lawak untuk teman nya yang sedang marah)

si N: kau ni B..aku tengah marah ni kau pula nak wat joke..xjalan dowh..

si B: (B mengeluh..sebab joke die xmenjadi..) aku xtau nak kata apa la N..manusia ni xkan pernah puas hati dengan manusia lain..manusia ni mulut dorang kita xley nak tutup..manusia ni sekecil zarah silap manusia lain pon boleh nampak..manusia ni silap diri sendiri mereka xkan nampak tapi kalau silap manusia lain memang akan bernyala2 la depan mata depa..:)

si N: tu lah pasal kan..tu yang buat aku hangin satu badan kau tau x..ade yang setengah tu lagak cam GOOD2 jek..sedangkan dia pon sama jek cam manusia yang dia sedang kutuk tu..aku bukan ape la B..aku memang sakit hati dengan manusia yang cam talam dua muka ni..kadang2 tindakan dorang ni melampau2 la plak..even ada yang menyokong tapi ada juga yang xsuka cara dia..hurm..

si B: huhu..cam yang aku cakap kan la tadi tu N..mulut manusia xda sapa ley kawal..yang leh kawal adalah diri manusia itu sendiri jek..kalau manusia itu sendiri da rasa diri dia dah bagus xley la nak kata apa kan..lebih2 lagi kalau ape yang dia kata, ade orang yang membackup kata2 die..so lebih la dia rasa diri da cukup bagus..n silap dia yang lepas xkan dia perasan..bagai kan sudah ludah tetapi jilat kembali ludahan nya..bercakap tanpa berfikir begitu lah rupanya..orang kata cakap siang pandang2, cakap malam dengar2..eah tol x peribahasa aku ni N??hahah

si N: haha..kau ni siap peribahasa segala..:P

si B: aku just nak ungkapkan dalam peribahasa jek..ok pe bukan ko xpaham..hahah..kita kena la gunakan bahasa kita..bahasa kan jiwa bangsa..huhu..

Sketsa:

2 comments:

Nawal Izhar said...

wah2.. pndi ea bubu..
hr ni blm ade lg manusia nk mntk gampang dri sy... tp mgikut firasat sy si dia tu mcm da kne dri ssorg jek..cube kamu tgk sndrik..haha

♪♬ Aq tetap Aq ♬♪ said...

nawal: what u means??

Usia Ku

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers
Daisypath Friendship tickers